Etiketler

Dünkü depresyon yazımdan sonra herşeyi bir kenara bırakıp kendimi sokağa attım. Ayaklarım beni pazara sürükledi. Pazartesileri bizim semtin pazar günüdür. Bir anda kendimi taze meyve ve sebzelerin kokusu, canlılığı, güzelliği içinde buldum. Depresyondan eser kalmadı. O da ne? İlerde bir sergi’de enginarlar. Haydaaa!! Hemen, “bu mevsimde bu enginarların işi ne?” tarzında düşünceler belirse de, ben “üzümünü ye bağını sorma” tutumunu tercih edip, hemen 3 adet, sapı esnekçelerden, soyulmamış olanlarını seçtim.
Biz de enginar bir başka türlü yenir. Bu tarzı fransızlardan öğrendik. Daha sonra esasa saygıda kusur etmeden kendimizce ufak tefek değişiklikler yaptık. Senelerce enginar sevip yemeyen ben bile bu şekilde olursa parmaklarımı da yalayarak afiyetle mideye indiriyorum. Bir rivayete göre İzmir yöresinde de bu pişirme tekniği mevcut imiş. Bilenlerin kendini göstermesi rica olunur.

Enginarların sapı dibinden ve çiçek kısmının üst yaprakları da 5-6 cm’den kesildikten sonra yıkanır ve bir düdüklü tencere içine yerleştirilir. Benim düdüklü tencerem zar, zor 3 enginar alabiliyor. O da ancak bize yetiyor. Misafire sunabildiğim bir enginar yemeği değil malesef. Enginarları düdüklü tenceyeye sıkıştırdıktan sonra üstlerine 1’er ince dilim limon yerleştirin, 2 bardak suyu dibine dökün ve ateşe koyun. Düdük öttükten sonra kısarak 30 dakika pişirin. Enginarlar pişerken siz de sosunu hazırlayın.

500 gr. yoğurt ya da süzme yoğurt ya da karışımı

2 büyük çorba kaşığı mayonez
5-6 büyük çorba kaşığı ketçap

Hepsini bir kaseye koyun ve el çırpıcısı ile topaksız koyu bir kıvam alana kadar karıştırın. Bir kasede servis yapın. Enginarlar piştikten sonra teker teker tabağa alın. Tabağa alırken dikkat, yaprakların dağılabilir, önlemek için altlarını sağlama almaya çalışın. Spatulayı altlarından geçirmeyi deneyebilirsiniz. Yemeğe öncelikle enginarın yapraklarından başlanır. Yaprakları teker, teker koparın. Üstten tutarak diplerini sosa batırın ve dip kısımlarındaki sosa batırdığınız tombul etli yerlerini dişlerinizin arasından geçirerek sıyırın. Bize göre enginarın en lezzetli yeri bu yaprakların alt kısmı. Tüm yapraklar bittikten sonra enginarın ortasındaki tüylü bölgeyi bıçağınızla sıyırarak kaldırıp atın. Dikkat tüyler dağılmasın. El alışıncaya kadar bütün olarak çıkarmak zor olabilir. Bildiğimiz enginar kısmı ortaya çıkınca üzerine kalan sosu dökün ve afiyetle yiyin.

Kiki’nin en sevdiği sebzelerden biridir.

Masaya kocaman ve boş bir tas getirmeyi unutmayın. Sıyırdığınız yapraklar nereye atılacak?? Enginarların tahmininizden çok fazla yaprağı var, haberiniz olsun, tecrübeyle sabittir.

