>
Gerçekte bakla yemeğini hiç sevmem, hatta ağzıma koymam. Ama, şu kör olasıca kriz var ya şu kriz, hakkını yiyemem, bana baklayı sevdirdi.

Geçen pazar Migros alışverişindeyiz. Bir kaç gündür mutfağa uğramadığım için sebzeye hasret kalmışız. Marketten içeri girer girmez soluğu sebze, meyve reyonunda alıyoruz. Taze fasulyeler muhteşem duruyor, hepimizin ağzının suyu akmış. Zaten her zaman yaptığımız hatayı yaparak, yine karnımız aç girmişiz markete. Dolayısıyla kasadaki hesaplaşma zorlu geçecek. Heyhat! o da ne, taze fasulyenin kilosu 17 türk lirası. İtiraf etmeye utanıyorum ama kocaman bir “O-HA” kelimesi döküldü dudaklarımdan. Neredeyse et alır gibi. Tavuk alsan kilosu yarı yarıya daha ucuz. Elim varmıyor bir türlü güzelim ambalajlanmış paketi almaya. Yanında aynı şekilde güzelim ambalajlı taze baklayı görüyorum kilosu 6,5 lira. Hadi diyorum kendi kendime şımarıklığın lüzumu yok. Baklayı yersen ölmezsin.

İşte böylece, dün akşam baklalar önümde, internetten değişik tarif araştırıyorum. Benimkisi düz mantık. Mademki bakla sevmiyorum, ancak değişik bir tarif bulabilirsem olur diyorum. Umut işte. Baktığım sitelerde tüm tarifler birbirinin aynı. Bir de elimdeki kitapları karıştırayım bari diyorum. Sonra bir yerlerden sararmış, dili eskimiş bir kitap sayfası bulup çıkartıyorum. Olabildiğince en değişik bakla tarifi burada. Hemen işe koyuluyorum.

1 paket ya da 750 gr bakla
1/2 bardak zeytinyağı
1/2 bardak ılık su
2 adet soğan
1/2 demet dereotu
2 çaykaşığı tuz
2 çay kaşığı şeker
1 adet limonun suyu
Baklaları önce yıkayıp, ayıklayın. Ben her iki başından da kopardım, sonrada bir kaç parçaya böldüm. Zaten çok güzel ve kılçıksız baklalarmış. Zeytinyağının bir miktarını wok tavada kızdırın. Baklaları azar, azar atarak bir miktar kızartın. Yağ biterse her partide yağ ekleyebilirsiniz. Dikkatli olun her tarafa yağ sıçradı. Baklaları kızgın yağa atmadan önce kurutmak iyi fikir olabilir. Siz bu işi nasıl çözersiniz bilemiyorum. Sonrasında ben epey bir temizlik yapmak zorunda kaldım. Ama değdi. Kızattıklarınızı bir tabağa alın ve bekletin. Bir tencerenin dibine 1 soğanı halka, halka keserek döşeyin. Halkalar çok ince olmamalı. Dilimleme makinesi olanlar rahatlıkla kullanabilir. Soğanların üzerine kızarttığınız baklaları yerleştirin. Diğer soğanı da aynı şekilde halka, halka dilimleyerek baklaların üzerlerine dizin. Bir kapta geri kalan zeytinyağı, 1/2 bardak ılık su, tuz, şeker ile limon suyunu karıştırın ve tencereye gezdirerek dökün. Kaynayana kadar açık ateşte, daha sonra kısık ateşte yirmi dakika ila yarım saat kadar pişirin. Suyunu kontrol edin. Biterse azıcık daha sıcak su ekleyebilirsiniz. Ben pişirirken gerek kalmadı. Ateşin altını kapattıktan sonra, ince ince doğradığınız dereotlarını da ekleyerek karıştırın. Tencerenin kapağını kağatıp, soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra yanında yoğurt ile servis yapın. Afiyet olsun.
