>

Bir gün içinde bir kaç gönderi yapmak pek bana göre bir iş değil ama, bugün kendimi tutamadım. Sanırım bu sabahki gönderiden pek hoşnut olmadığımdan biran evvel aşağılarda kalsın, dikkati çekmesin istedim. Blog’u her açtığımda kendi çekmiş olduğum bir fotograf ya da kendime ait bir yazı olsun istedim.
İstanbul’da dolaşmayı sevdiğim yerlerden bir tanesi de Beyoğlu’dur. Çocukluğumun geçtiği İstiklal Caddesi kadar, Beyoğlu ilçesinin ara sokaklarında da yürüyüp, bakınmayı çok severim. Hele bir de Mısır Apartmanı vardır ki, sanırım bilmeyen yoktur. Hem mimari açıdan, hem de sembolik, bazılarının gözünde çok bir anlamlıdır. Mısır apartmanının benim için de ayrı bir yeri vardır. Şu anki eşim ile kalıcı ilişkimizin temelini oluşturan sessiz bir anlaşma o apartmandaki İktisatçılar Derneği’nin Lokali’nde kalabalık bir arkadaş grubu ile yenen bir yemek sırasında imzalanmıştır.
Geçenlerde eski bir lise arkadaşımla bu apartmanın en üst katında açılan cafe-restoran 360’a gittik. Girişteki 1 kadın ve 1 erkek mankene bayıldım. Uzun zaman ve belki de halen, en büyük dekorasyon emellerimden biri, böylesine mankenden bir portmantoya sahip olmaktı. Bunu kaldıracak, uygun girişli evlerde hiç oturmadım. Oturduğumda ise, malesef aklıma gelmedi. Talihsizlik işte…

360’ın bir de ismine yaraşan mükemmel bir manzarası var. Ancak bu manzarayı bir kenara bırakın, terasa çıkıp da sola döndüğünüzde tüm heybeti ile duran şu yandaki bonsai yok mu…benim ilgimi çok daha fazla çekti. Şimdiye dek hiç bu kadar büyüğünü görmemiştim.
Yolunuz İstiklal Caddesine düşerse, Galatasaray Lisesini geçtikten sonra Tünel’e doğru ilerlerken soldaki Mısır Apartmanına uğramadan geçmeyin. Tavsiyem asansörle en tepeye 360’a çıkın. İçeriye girince tüketim yapmak zorunda değilsiniz. Zaten gündüz kimsenin ilgilendiği bile yok. Rahat, rahat terasına çıkın, manzaraya ve bonsai’ye doya doya baktıktan sonra, aşağıya inerken merdivenleri kullanın. Apartmanda Galerist de dahil olmak üzere ücretsiz gezebileceğiniz bir çok sanat ve fotograf galerisi var.
4. kattaki aykırı oyunlar sahneleyen Tiyaro Dot’a da bir göz atmadan geçmeyin. Oda tiyatrosu olması nedeniyle oyuncular ile samimi bir ortam paylaşılıyor.
