>Bu masalı duymuş olmayanız yoktur heralde. Duymamış yeni nesil için bir özet geçeyim. Duyan yeni nesil üzerine alınmasın. Benim etrafımdakiler bu tür masalları gerçekten bilmiyor. Ama başka masallar biliyorlar. Bizim masalımızda bir gün bir köyü fareler basar. Köylüler her şeyi denemişlerdir ve bir türlü farelerden kurtulamamışlardır. Bir gün bir kavalcı çıkar ortaya. Ben sizi bu farelerden kurtarırım ama karşılığında istediğim şudur der. Ne istediğini unuttum da. Takdir edersiniz ki, masalı en son okuduğumda, heralde 10 yaşında felandım. Neyse tüm köylüler, ne istersen iste razıyız, yeter ki bizi kurtar bu pis farelerden derler. Kavalcı da kavalını çalar ve tüm fareler kavalcının peşinden giderler. Sonra kavalcı bu fareleri alır, yine hatırlamıyorum film kopuk, büyük ihtimal bir adaya felan götürür, bırakır. Tabii, kavalcı köye dönünce istediğini alamaz. Olaylar acayip gelişir, bir sürü çapanoğlu çıkar. En sonunda kavalcı, her zamanki gibi iyi kalpli prensesle evlenir.

Benim aklıma bu masalı getiren, kızımın evde müzik dersinin sözlü sınavı için flüt çalması oldu. Bildiğiniz gibi evde iki adet kedimiz de bulunmakta. İşte kızcağızımın flütü çalması ile birlikte miskin, miskin uyuklayan bizim o iki kedi var ya, bulundukları yerden kulak kesildiler. Ve soluğu kızımın tepesinde aldılar. Hem de çığlık çığlığa, yani miyav, miyav ve mırıl, mırıl. Kısacası keyiflerine diyecek yok. Zannedersiniz kızımdan iştah açıcı balık kokuları geliyor. Ya da ne bileyim… O sürtünmeler, yapılan nazlar, yuvarlanmalar, valla kaçırdınız sahneyi, görülmeye değerdi…Bu arada kızım onlardan kaçmak için, aldı flütü eline, evin içinde hem koşuyor, hem çalıyor. Bakalım nereye kadar takip edecekler diye. İnanamazsınız ama neredeyse on beş dakika, taa ki kızım flüt çalmayı bırakana kadar kediler de peşinden koştura, koştura onu takip ettiler. Anlayacağınız kedilerden kaçabilmesi imkansızdı. Şimdi yazarken aklıma geldi, acaba flütü çalan ben olsaydım ne olurdu. Flüt mü sihirli yoksa, çalan mı merak ettim.

Ve işte bir an masallar da gerçek olur lafına inanasım geldi.

