>

Murat Gülsoy’un 2004 Yunus Nadi Roman Ödüllü Can Yayınlarından basılan kitabı Bu Filmin Kötü Adamı Benim son zamanlarda okumuş olduğum en iyi kitaplardan bir tanesi. Başından sonuna tüm işlerimi bırakarak heyecanla okudum ve bitirdim. Son sayfayı biraz önce kapattım ve sıcağı sıcağına da yazmak istedim.
Yukarıda ki fotograf neden ters anlamış değilim. Çünkü ben düz çektim ve bilgisayarımda da düz görüyorum. Belki de romandaki kötü adam Önder’in muzipliklerinden biridir! Öylesine bir romanki son sayfayı kapattıktan sonra bile etkisini sürdürmeye devam ediyor. Ve bundan sonra bazı hareketler, olaylar var ki her başıma gelişte ya da başka birinden her dinleyişimde bu romanı hatırlayacağım kesin.
Çok gerçekçi bir roman. Psikolojik çözümlemeler siz farkına varmadan beyninize yerleşiyor. Romanın kahramanı Önder, erkek olmasına rağmen onda kendimi görebildiğim bir karakter. Kafası karışık ve bulanık. İç hesaplaşmaları, çıkarımları, kuvvetli. Hem bencil hem kendine göre haklı. Gayetle çelişkili. Kendini filmin kötü adamı konumlandırmasına rağmen, sempati duymadan edemedim. Ayrıca romanın içinde başka bir roman var. Bir de bu romanı yazan yazarın hikayesi var. Bir de gerçek yazar var. Hani paketi açarsınız içinden başka bir paket çıkar ya işte aynı onun gibi. Bir müddet sonra gerçekler, düşünceler bir birine karışıyor. Hepsi iç içe geçiyor. Gayet tatlı, kendimi kolaylıkla içine kaptırıp kaybolmaktan zevk duyduğum bir labirent var sanki romanda. Bazen bir rüya görürsünüz, uyandığınızda o kadar gerçekçi gelir ki size, o rüyanın gerçekte yaşanmış olup olmadığından emin olamazsınız. Ya da bir hayal kurarsınız günlerce bir aşk yaşarsınız kafanızda, o kadar güçlüdür ki bu duygular, bir müddet sonra ayıramazsınız hangisi kurmacaydı hangisi yaşanmış. Bir anda kurmaca sizin gerçeğiniz olur. Söylenmemiş sözleri bir anda sahiplenir, benim yaparsınız, sonra da işin içinden çıkamazsınız. İşte öyle bir duyguyla yazılmış bu roman.
Bu kitabın bende kalan etkisi büyük. Üzerine çok söylemek mümkün. Hatta olaylardan, karakterlerden bahsetmek istiyorum. Ama olur da okursanız, ki bana kalırsa muhakkak okuyun, kitabın tadını kaçırmak isteniyorum. Sadece Murat Gülsoy’un bu romanıyla bundan böyle öncelikli ve tüm yazılarını okuyacağım yazarlarım arasına katıldığını belirtmek istiyorum. Hepinize iyi okumalar.
