>

Bu sene başından beri Murat Gülsoy’un düzenlediği Yaratıcı Yazarlık kurslarına katıldığımdan daha önce de bahsetmiştim. Dün akşam ilk 3 aylık dönemi, yani temel eğitimi, son dersini de yaparak bitirdik. Bilmem biz katılımcıların tesadüfi buluşmasından mı, yoksa Murat bey’in sınıfta ki mükemmel yaklaşımından dolayı mıdır, sanırım ikisinden de var, bu dönem içerisinde her birimiz çok özel bir grup olduğumuzu hissettik. Ve kurs biterken hem sevinçli hem de biraz üzgündük. Umarım bu şekilde başlayan tanışıklığımız ileride iyi arkadaşlıklara dönüşür.

Gerçekte bu iş burada bitmiyor. Önümüzde ikinci bir 3 aylık dönem daha var. Asıl gelişme kaydedebileceğimiz, ilk dönemde öğrendiklerimizi uygulayabileceğimiz bir atölye olacak. Malesef tam kadro devam edemiyoruz. Kimizin işleri çok yoğun, kimimizin önünde başka engeller var. Ama şu kesin ki, hepimiz çok şey öğrendik, yazma cesareti kazandık ve yazmaya da devam edeceğiz.
Benim öğrendiğim en önemli şeylerden bir tanesi okur yazarlık konusunda ne kadar cahil olduğum oldu. Kendimi iyi okur olarak konumlarken, çok kitap okuduğumu düşünürken bir anda gerçekte ne kadar yetersiz ve bilgisiz olduğumu keşfettim. Öğrenme süreci tam bir çelişki ve gerçekte hiç bitmiyor. Bir türlü tamam oldu bu iş, bitti artık, her şeyi öğrendim, denmiyor. Öğrendikçe daha ne kadar cahil ve miniskül bir yaratık olduğunu iyice idrak ediyor insan, yani ben. Bu öyle bir şey ki, siz de bilirsiniz, bir konuya ilgi duyar ve derinine inmeye başladığınızda aslında işin orada bitmediğini görürsünüz. Sizin gözünüze çarpan, kendinize ben bu işi yapabilirim dedirten, aysberg’in yüzeyde görünen küçücük bir parçasıdır. Sizi çeker, büyüler. İşte biz Murat Gülsoy ile bu büyüyü usulünce bozmayı öğrendik.
Bir de şunu öğrendim ki, bir işi becermek için iki şey gerekli. Bunlardan birincisi sermaye. Benim örneğimde sermaye kültürel, deneyimsel, zihinsel her türlü birikime denk geliyor. İkincisi de emek. Yani bıkmadan, sıkılmadan, umutsuzluğa kapılmadan yazmak, yazmak, yazmak ve yine yazmak. Sanatkar olmadan önce Zanaatkar olmak.
