Etiketler

, ,

 

1-img_1262

En çok imrendiğim insan tipi, günün birinde ben bir sigara alıp geleyim diye yola çıkan ve bir daha da kendisinden haber alınamayanlardır. Öyle gizemli gelir ki bu insanlar, hep merak etmişimdir, o anda beyinlerinin içinde dönen nedir diye… Kimseyle paylaşmadıkları bir planları var mıdır yoksa hiç düşünmeden kafalarına estikleri gibi çıkıp giderler mi hayatımızdan? Ben hep bilinmeyene doğru yol aldıklarını düşünürüm. Hayatı geldiği gibi yaşamak. Yerleşik düzenin beraberinde getirdiği tüm zincirlerden kurtulmak. Bedeviler gibi, çingenler gibi…Düşünsenize bir an… kapıyı çekip çıkıyorsunuz, ve o andan itibaren meçhule doğru olan yolculuğunuz başlıyor. Tüm yeryüzü sizin, nereye istersen git, nerede akşam, orada sabah felsefesi…

Bana kalırsa boşuna söylememişler, türk milleti göçebe yaşamı sever. Yerleşik yaşamın kurallarını bir türlü öğrenemez diye. Sanırım benim de genlerimde var. Küçüklüğümden beri şu insanları sayma, fişleme tasasını da bir türlü anlayamamışımdır. Kimin aklından ve neden çıkmıştır? Durup dururken biri çıkıp hangi akla hizmet “Abi, biz kaç kişiyiz acaba ya, bir saysak mı” demiştir. Hadi o demiş. Peki diğerleri hangi akla hizmet “İyi düşündün bunu abi ya, sen bir dahisin. Hadi hemen sayalım, saymakla da yetinmeyelim, hepsinin bir fişi olsun, bir de bu fişleri tutacak fişçi başı tayin edelim” diye cevap vermiştir. Acaba derim kendi kendime, kutsal kitapta mı yazmaktadır. Allah babamız mı söylemiştir. “Kaç kişi olduğunuzu bilin haa, yoksa karışmam”

İlerde bir hayalim var gerçekleştirmek istediğim. Alacağım fotograf makinemi ve lap topumu yanıma, çıkacağım dünya turuna. Nereyi beğendiysem bir müddet orada kalacağım. Yazacağım, çizeceğim, resimleyeceğim keyfimce. Sonra oradan başka bir yere geçeceğim. Orada da yazacağım, çizeceğim ve resimleyeceğim. Aynı bir roman yazar gibi, ama bu sefer ben kendi romanımı yazacağım. Baş kahramanı sadece ben olacağım. Aklıma estiği gibi kuracağım. Örgüsünü ilmek ilmek ben atacağım. Tek sınırım içinde yaşadığım doğa ve onun gerektirdiği kurallar olacak.

