>Dün azrailden bahsetmişken bugün de şu mavi karakterden bahsedeyim dedim. Aslında eski fotografları düzenliyorum ama bir taşla iki kuş vurmak cazip geldi. Çeviriye devam etmiyorum sanılmasın. Tam gaz ilerliyorum. Tam zamanında bitmiş olacak. Ama arada sırada benim de eğlenmeye ihtiyacım olmasın mı yani????? Parantez bitti. İki cümle üstteki bir taş iki kuştan devam. Zaten biz kadınların ortak özelliklerinden biri değil midir bir sürü farklı işi aynı anda yürütmeye çalışmak ve de başarmak. Erkek türlerimiz aksine. Bakınız kadınlar aşk ve güzellik tanrıçası, erkekler savaş tanrısı…

Zaman zaman, aslında her zaman, aklıma cin fikirler gelir. İlham perilerimden bir tanesinin de, ki benim bir çok vardır ve belirli zamanlarda yanıma uğrarlar, şu yandaki mavi karakter gibi gayet “cool” birisi olduğu sanıyorum. Öyle çok gelmez. Hatta kendini özlettiği bile olur. Ama bazen öyle akla hayale gelmedik zamanlarda o kadar soğuk kanlı ve bir o kadar da muzur fikirler sokar ki aklıma. Bir kere çok yavaş hareket eder. Yavaş ama emin adımlarla kafamdan içeri girer ve bir müddet orada oturur, ahkam keser. Her ziyareti kısıtlıdır. Belki başkalarına da ilham perilik yapıyordur ve yoğundur kimbilir. Ben de olduğu zamanlar hiç karamsarlık çekmek. En zor durumlarda bile, muzur bir kurtuluş yolu bulurum. İşin garip tarafı hem yaramazdır hem de kendine göre esprileri vardır. Hani şu buz gibi donduran amerikan esprileri var ya , işte o tarzdadır. Kimse anlamaz şaka mı yapıyorum, yoksa cidden öyle mi diye. Bir de kabahati başkalarının üstüne atmaya bayılır. Sakin duruşundan olsa gerek hep onun sözüne inanılır, masum olduğu sanki yüzünde yazılıdır. Hep bir ucundan kurtulur.

Diğer ilham perilerimin aksine bunun ne zaman gelip gittiğini bir türlü bilmem. Mesela çok fingirdek ve gözü dışarda olan başka bir tane vardır ki, ne zaman sokağa, yürüyüşe çıksam, yanımda beliriverir. Her daim şen şakraktır, kış ortasında bile çiçekli basmalardan büzgülü kısa etekler, kolsuz bluzlar, topuklu sandaletler giyer. Neyse ondan da başka bir zaman bahsedeyim. Şimdilerde bu mavi olana ihtiyacım var. Umarım bu geldiğinde biraz uzun kalır. Şirine kılığına bürünsem faydası olur mu acep?

