>Burada ne zaman bahar geldi, yaz geldi, havalar sımsıcak oldu, keşke yüzsek denize gitsek falan gibi yazılar yazsam ertesi gün İstanbul’da havanın griye döndüğüne dikkat ettim. Buna rağmen yaz ve bahar fotograflarını koymağa karar verdim. Elbet bir gün gelecek bu sıcak havalar.

Aslında benim sorunum havanın gri olmasında değil. Yağmur olmamasında. Hava gri olsun şakır şakır bardaktan boşanırcasına yağsın, canımı yesin. Ben de o zaman kurbağalar ya da sümüklü böcekler misali dışarıya çıkarım, yağmur altında gezer, tozarım. Küçüklüğümden beri en sevdiğim şeydir. Yağmur yağdığında kapının önüne çıkabilmek için ağlar, zırlardım. Annem de artık kendi de mi yağmurlu havaları severdi yoksa benim ağlama ve zırlamalarımdan mı kafası şişerdi bilmem, her yağmurda ben kendimi sokakta bulurdum . İçim kakılana kadar dışarda kalır, sonra da sırılsıklam eve girerdim. Üstümdekiler acilen çıkarılır, kurumaları için kalorifere dizilir, ben sıcak duşa sokulur, ısıtılırdım. Sonra da sıcacık giysiler içinde, fincanımda ballı, elmalı ıhlamur, elimde kitaplarım koltuğa gömülürdüm. Kitap deyince aklınıza bir şey gelmesin. O zamanlar resimli Ayşegül kitaplarım vardı. Sonraları Milliyet’in mavi ciltli romanlarına geçmiştim. En sevdiklerimden birisi de Pal Sokağı Çocuklarıydı. Keşke tümünü saklayabilme imkanım olsaymış.

Diğer fotograf bir gittiğimizde Belgrad Ormanında çektiğim. Eskiden böyle çiçek, böcek, manzara fotograflarını hiç sevmez, bakarken içlerimin daraldığını hissederdim. Şimdi tam tersi oldu. Zaten böyle tükürdüğümü yaladığım zamanlar o kadar çok olmuştur ki, saymakla bitmez. Sonuç olarak ben de dahil etrafımdaki herkes bilir, ben bugün bunu söylerim yarın bir başkasını… herşey o anki ruh durumuma bağlı. Hayatımda değişmeyen şeylerin sayısı bir elin parmakları kadar azdır.

Kıssadan hisse şimdi nereye gittiği gözükmeyen, bilinmeze doğru ufukta kaybolan yol fotograflarını, başaklara benzeyen ürünleri, ayrıntıları, detayları, yakın plan fotografları çok seviyorum. Bunca seneden sonra tam bir arım, balım, peteğim’e dönüştüm. Bir sonraki ne olur bilemem…

