>Şu anda İstanbul’un Asya Yakasında oturduğum muhtemelen daha önceki gönderilerimden de anlaşılmıştır. Ben uzun müddet Avrupa’lıydım. Hatta o yakada doğdum, büyüdüm. Asya’lı oluşum daha yakın tarihlere denk gelir. Beni bilip tanıyanlar sorarlar neden Asya diye? Aslında pek ikna edici nedenlerim yoktur. Peki neden Avrupa derseniz, yine aynı şekil. Bilmem.

Avrupa Yakası aynı Gülse Birsel’in dizisinde anlattığı gibidir. Bir hareket, canlılık, absürd olaylar, aşklar, ticaret, arkadaşlıklar, iş yakınlaşmaları, gezmeler, tozmalar, dedikodular, kıskançlıklar, alışveriş, sansasyon, kargaşa, keşmekeş, yanlış anlaşmalar derken zaman öyle çabuk geçerki… sizde içinde yuvarlanır gidersiniz. Yorucudur ama ayrı bir güzelliği vardır. Yaşamı kan hücrelerinizin en minik parçasına kadar hissedersiniz.

Asya Yakası ise daha sakin ve düzenli bir sahil kasabası gibidir. Baksanıza havalar güzelleşti mi Marmara Denizinde adalara karşı sandal sefaları bile yapılır. Uzun bir sahil şeridi vardır. Bisiklete binilir, yürüyüş yapılır, paten kayılır, spor yapılır, basketbol oynanır, minikler oyun parklarında eğlenir, çimlere uzanılır, piknik yapılır, cafelere oturulur, derme çatma çay ocaklarında pişpirik, tavla oynanır, kumlarda deniz kabuğu aranır, yazın denize bile girilir, geceleri mehtap seyretmeye çıkılır. Hatta geceleri barlar sokağında eğlenilir, balık yenir, rakı içilir. Yani size Şile’yi, Ağva’yı, Kilyos’u ya da daha güneyde küçük bir sahil kasabasını aratmaz. Bu geniş sahilin ben özellikle Fenerbahçe Ordu Evinden sonra başlayarak, Caddebostan Migros’a kadar uzanan ve trafikten tamamiyle uzak olan kısmını çok seviyorum.

Şimdi yine düşünüyorum da benim için Asya mı? yoksa Avrupa mı? diye. Galiba en iyisi geçen yüzyıl başında eskilerin yaptığı gibi, hafta içinde Avrupa Yakasında oturmak ve hafta sonları için ise bir sonraki haftanın enerjisini depolamak üzere Asya Yakasındaki evinize ve sahilinize kavuşmak. Yani yeterli imkanım olsa işte ben böyle yapardım… Haa, bir de Burgaz adada bahçe içinde bir evim olsun isterdim. Arada sırada takılmak için.

