>Evdeki çalışma yerim şu yandaki gibi. Gayet iptidai. Ama şimdilik bana yetiyor. Zaten evin içinde daha genişleyip, büyümek istemiyorum. Bir fırsat çıkarsa kendime ait bir büro sahibi olmak hedeflerimin içinde var.

Bilgisayar-kolik olduğumu itiraf ettikten sonra şöyle bir düşündüm beni internette en çok oyalayan nedir diye. Ve düzenli olarak girip kontrol ettiğim, zevkle okuduğum bazı siteler var. Bunları paylaşmanın doğru olabileceğini düşündüm. Benim için gerçekten faydalılar. Bir kısmı ingilizce ama ben yine de linklerini vereceğim. Çünkü içerikleri özgün ve faydalı.

1) About.com Burası
Modadan, tarihe, ingilizce kurslarından, yaratıcı yazarlık kurslarına, psikolojiye giriş kurslarına, tatil önerileri, çocuk bakımı, yemek tarifleri, babalık nasıl olur kursları, yağlı boya ya da akrilik resim kursları, video’lu bilgisayar eğitim derslerine, renklerin anlamlarına kadar akla hayale gelebilecek her türlü bilgi var. Daha çok konulara bir ön yaklaşım ve temel bilgi veriyor. Kendi kendine çalışmak isteyenler için her konuda alıştırmalar var. Ve konu üzerinde daha detaylı bilgi istediğinizde bu işi en iyi hangi kaynaklardan yapabilirsiniz listeleri var. Örneğin, bu sitenin yaratıcı yazarlık kursları beni çok ilgilendiriyor. Dolayısıyla Stephen King’in Yazı Deneyimi üzerine yazmış olduğu harika kitabı bu siteden öğrendim. Ayrıca Movie Maker programı ile basit film montajı yapmayı da bu siteden öğrendim. İlgilendiğiniz konulara göre girin, bakın derim. Yok yok.

2) Altkitap.com Burası
Bu site ücretsiz kitap indirebileceğiniz bir site. Ancak bir özelliği var. Öyle her kitabı bulacağınızı zannetmeyin. Alternatif Kitabın kısaltması olan altkitap adı üstünde alternatif bir kültür, yeni bir yayın ve iletişim aracı olmak üzere tasarlanmış. Yayın kurulu Murat Gülsoy, Yekta Kopan ve Adnan Kurt’tan oluşuyor. Değişik şeyler okumayı seviyorum diyenler için biçilmiş kaftan. Özellikle de yayıncılıkta ticari kaygının çok fazla ön planda olduğu ve değerli ürünlerin bir köşelerde basılmayı beklerken unutulup gittiği bu zamanlarda, bu tarz sitelerin önemini açıkça ortaya koyuyor. Bazı kitapların basım öncesi “damak tadı” vermesi amacıyla yayınlanmış bir iki bölümünü de bulmak mümkün. Yayın kurulu yazarları dışında Enis Batur, Leyla Şimşek, Ayfer Tunç, Nazlı Ökten, Sibel Türker bu sitede yazıları ya da çok yazarlı özel projeleri ile rastlayabileceğiniz isimler. En beğendiklerim arasında Murat Gülsoy’un Bize Kuşdili Öğretildi (Burası) öyküsünün farklı bir çalışması var. Öyküyü Sercan Şengün çizgi roman havasında resimlemiş. Okuması eğlenceli ve hoş. Hikayesi unutulmaz. Bu siteden kitap indirmek ise çok kolay. Mail adresinizi bildirerek üye oluyorsunuz. Ondan sonra içinden seç, beğen, indir…

3) BBC’nin sitesi Burası
Bu sitede bana göre muhteşem bir site. Özellikle en alt kısmından ulaşabileceğiniz Learning English bölümünü çok seviyorum. Bir sürü eğlenceli alıştırma var ve yeni kelimeler öğreniyorum. Ayrıca, BBC televizyonunda yayınlanan seçme haberleri dinleyebilir ve haberde geçen, genelde sözlüklerde bulunmayan jargonların, deyimlerin açıklamalarını, haber klibinin altında yer alan metinde okuyabilirsiniz. Sitede sanat ve kültür, yemek kültürü gibi başka bir sürü konu daha var. Belgesel videolar çok güzel ve ilginç. BBC televizyonunun gösterdiği ve tutulan programlar video olarak kayıtlı. Sanki bir altın madeni. Ben bir de bu sitenin radyosunu dinliyorum. Özellikle Radyo 1 benim zevklerime hitap ediyor. Hem yeni ingiliz gruplarını tanıtıyor, hem eskilerden var. Sonra uluslararası müzik de var. Sanatçılarla söyleşi programları yapıyor. Bir de her radyonun yaptığı gibi ara sıra güncel haberleri veriyor. Tavsiye ederim.

Yazı biraz uzun oldu ama benim siteler sıralamakla bitmeyecek gibi. Gerisini de başka gönderilere bırakıyorum.

