>Bugün öylesine çabucak geçip gitti ki, ancak şimdi oturabildim bilgisayarın başına. Ev işi yapmayı özellikle de ütüyü özlemişim. Sıcaklarla da gayet iyi bağdaştığından sauna masrafından tasarruf oldu. Toksinler gitti, yağlar eridi, hatta damla damla aktığını bile hissettim.

İstanbul sigarasız yaşama alışıyor sanırım. Bugün kuaför bile kocaman bir tabela asmış. Sigara İçilmez diye. Ben içmediğim için içilen yerlerde aşırı rahatsız olurum. En kötüsü elinde sigara asansörden çıkan birinin ardından asansöre girmektir. Bir iki defa boş bulunup o hataya düştüm. İneceğim kata gelene kadar nefesimi tutmaktan pancar kesilmiştim. Şimdi doğru merdivenlere yöneliyorum. Kaç kat olursa olsun.
Kuaförde sigara içilmesi de en kötülerinden. Hatta genç olanlar bilmez ama eskiler hatırlar. Bir zamanlar kuaförlerin saç yaparken sigara içmesi adettendi. Müşterinin önünde kültablası dururdu. Kuaför bir iki fön çeker, boya sürer, arada bir iki fırt çektikten sonra sigarasını müşterisinin önünde duran kül tablasına sıkıştırır, sonra yine fönüne ya da boyasına dönerdi. Müşteri de içiyorsa eğer kül tablasını ortaklaşa kullanırlardı. Artık o saçlar nasıl kokardı bilemiyorum. Eğer ben kuafördeysem ve salonda uzakta bile olsa birisi sigara içiyor olsa, o mis gibi yaptırdığım saçlarım leş gibi kül tablası kokacak diye çok tedirgin olurum. Ve kokarlarda. Sıkıysa ağzını aç da bir şeyler söyle. Bu sigara içenler var ya, anında linç ederler adamı. Özgürlüklerini kısıtlama girişiminde bulunulduğu için. Hiç düşünmezler ki sigara içmeyen birinin temiz hava soluma özgürlüğünü…
Geçen aylarda sigarayı bıraktırma yöntemi geliştirdim. Bana kalırsa en etkili yol. Başka bir gönderi de detaylı olarak açıklayacağım. Öyle kibar kibar zararlarını anlatmakla felan olmaz kanımca…
Yine de kapalı yerlerde olan gelişmeler ümit verici… Bu sefer geri adım atılmasın, sigara içmeyenler de cafelere, restoranlara gidebilsinler…
Fotografa gelince, dün askerlik şubesine giderken arabayı yıkatmaya verdim. İşim erken bitince bu sıcakta dolaşmak yerine otoparka döneyim de sundurmanın altında oturur, beklerim dedim. Bekledim de. Araba nasıl yıkanırmış, onu seyrettim. Bilgilendim. Günümüzde artık her şey çok kolay. Sabunlama bile basınçlı köpük. Ardından basınçlı su. Oldu bitti.
