>Bir evvelki gönderide en büyük haber olarak iki bebe hamsterımızın daha olduğunu bildirmiştim. Hemen baştan belirteyim hevesimiz kursağımızda kaldı. Bu sabah bir de baktım ki yavruların yerinde yeller esiyor. Sadece ölü doğan yavru değil diğerleri de hapur hupur yenmiş ve bitmiş. Anne hamster, kafesin ikinci katındaki, yavruları bir gece evvelden içine sakladığı minik kulübenin kenarında top olmuş sabit bakışlarla kıpırdamadan önüne bakıyor. Depresyonda. Diğerleri, 2 kız ve 1 cüce erkek aşağıda çılgınlar gibi eğleniyorlar. Kafesin alt kısmında lunapark misali iki tekerlek var. Yer kapıp dönebilmek için nasıl itişiyorlar görülmeye değer.

Sonuçta değişen bir şey yok. Yukarıda minicik bacağı gözüken yavru ve kulübe duvarının arkasında sağda gözükmeyen ikiz kardeşi bugün aramızda yoklar. Kimbilir kimin midesinde. Damızlık babayı hemen ayırdığımız için bu sefer onun suçsuz olduğunu biliyorum. Annenin depresyondaki halini gördükten sonra içimde bir acaba sorusu filizlenmeye başlasa da pek ihtimal vermiyorum. Eski gönderileri takip etmiş olanlar aslında annenin de arada bir iki yavru götürdüğünü bilirler. Neyse, bu sefer masum diyelim. Geriye diğer kıskanç ve kumpasçı iki kız ve bir de cüce erkek kalıyor. Cüce erkek nedendir bilmem bize iktidarsız gözükmüş ve dolayısıyla babayı ayırırken ona dokunmamıştık. Bir de acımıştık. Şöyle ki, önce hem damızlık olanı, hem de bu cüceyi ayrı kafese aldık. Ancak damızlık baba yokluktan olacak bu cüceye saldırmaya, poposunu koklamaya başlayınca çok acıdık. O da, garibim, bucak bucak kaçıyordu minicik kafesin içinde. Hamsterlarda hemcinslik var mı acaba çok merak ettim birden. Böylelikle cüce olan yeniden kız kardeşlerinin ve annesinin olduğu kafese geri döndü. Şimdi aklıma geldi. Diğer kafeste kısa süreli de olsa yaşadığı büyük korku yüzünden yavrulardan intikam almış olabilir mi? Sonuç olarak o yavrular yüzünden babayla birlikte tecrit edilmişti. Şüphelerimin cüceye odaklanmasının başka bir nedeni de gecenin geç saatlerinde uykum kaçtı, aniden uyandım. Kalktım yavruların ne yaptıklarına bakmak istedim. Kız kardeşler aşağıda oynarken, anne ve bu cüce erkek kulübenin içinde uyuyorlardı. Yavruları göremedim ama, o an içime bir kurt düştü. Bir daha sefere ucuza mikro kamera bulursam alayım diyorum. Elimizde kanıt olsun.
Şimdi yine hepsi bir aradalar çok yakında yeni yavrular olur. Ancak yavru sayısı giderek azalıyor. Tür kendi kendini yok etme trendine girmiş olabilir mi? Sebebini merak etttim şahsen. Arada bir içimden kafesin kapısını açık bırakıp kendilerini doğaya salıvermek de geçmiyor değil.
Bu hamsterlarda değer yargısı, toplum bilinci diye bir şey de yok. Ortada yenmiş iki yavru var ve sanıklar hiç bir şekilde toplumdan dışlanma yaşamıyorlar. Her şey eskisi gibi akmaya devam ediyor. Halbuki bizde olsa, komşunun biri bebeğini yese, o anneyi ya da babayı ya da kız kardeşi o an orada parçalarız alimallah. Ya da mahkemelerde sürüm sürüm süründürür infaz ederiz. Sokaklara dökülür, pankartlar açar, yürüyüşler yaparız. Hamster’lara yapılan bu özel muamele nedir böyle? Bugünden tezi yok bu durumu değiştirme çalışmalarına başlıyorum. Öncelikle hamster mahkemesi kurmaya karar verdim.
