>Habil kalk
yeniden oynanmalı oyun
her gün önümüzde durmalı
‘Evet’ olabilmeli yanıt
kalkmazsan Habil
bu yanıt nasıl
bu önemli tek yanıt
değişir mi hiç bir zaman
kapatabiliriz bütün kiliseleri
kaldırabiliriz bütün kanunnameleri
her dilinde dünyanın
hele kalksan
ve geçersiz kılsan onu
o ilk yanlış yanıtı
her şeyin bağlı olduğu
tek soruya
kalk ki
söylesin Kabil
söyleyebilsin
Ben senin koruyucunum
Kardeşinim
nasıl koruyucun olamam
her gün kalk
önümüzde dursun diye
bu Evet ben burdayım
Ben
Kardeşin
Habil’in çocukları
korkmasın diye artık
Kabil, Kabil olmuyor diye
Bunu ben yazıyorum
ben Habil’in bir çocuğu
korkuyorum her gün
o yanıttan
azalıyor ciğerlerimdeki hava
bekledikçe yanıtı

Habil kalk
bir başka başlasın diye
hepimizin arası

Yanan ateşler
yanan o ateş dünyada
olsun Habil’in ateşi

Kuyruğunda füzelerin
olsun Habil’in ateşleri

Almanca’dan çeviren: Dalyan Nacarlı

