> Ayfer Tunç’un son romanı “Bir Deliler Evi’nin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Hikayesi” adlı son romanını biraz önce bitirdim. Kitabı kapatır kapatmaz, nedendir bilmem, aklıma yedi ölümcül günah geldi. Bugüne kadar bu konuyla ilgili okuyup seyrettiklerim arasında, ki fazlaca da değildirler, en çok hoşuma giden Brad Pitt’in başrolünü oynadığı “Seven” filmi olmuştur. Tabii haliyle bu günahların neler olduğunu bir bir hatırlamak istedim. Tembellikten, başladım saymaya. Kendimde en çok gördüğüm… Baktım bir iki günahtan öteye gidemiyorum. Dedim, en iyisi ansiklopedi karıştırmak.

Sıkı durun yedi ölümcül günahı, ya da Latince isimlerinin baş harflerinden oluşan kısaltmaya göre SALIGIA’yı birer birer sıralıyorum:

Superbia: Gurur ve Kendini Beğenmişlik
Avaritia: Açgözlülük
Luxiria: Şehvet Düşkünlüğü
Invidia: Kıskançlık, hasetlik
Gula: Oburluk
Ira: Öfke, yıkıcılık, gazab etmek
Acedia: Tembellik, miskinlik

Bu günahlar birer birer gözlerimin önünde sıralanınca, tanrım dedim belki de farklı oranlarda ama bunların hepsinden bende de var!

