>Eylül ayında Can Yayınlarından çıkan Murat Gülsoy’un son kitabı 602. Gece geçen ay ikinci baskıya gitmiş. Kitaptan daha önce de bahsetmiştim. İşte burada.

602. Gece bir edebiyat inceleme kitabı. Bir inceleme kitabının piyasaya çıktığının ikinci ayında ikinci baskıya gitmesinin bir çok anlamı var.

Kitap gerçekten değerli. Bu arada değerli olmayan kitap var mı ki? Sonuç olarak hepsi bir emeğin, düşüncenin ürünü.

Ve bana kalırsa bu kitap çok büyük ve karmaşık bir boşluğu dolduruyor. Edebiyat incelemeleri konusunda bu boşluğu ben derinden hissediyorum. Eminim bilmediğim çok değerli kitaplar vardır. Ama alt yapıda belirli bir birikim olmayınca o incelemelerin içine bir türlü girilmez, girilemez. Çok özel bir okuyucu kitlesi için yazılmış gibidirler. Kenarında kıyısında dolaşılır, bir müddet anlaşıldı sanılır, ancak hafızada kalanlar çok kısa bir sürede unutulur gider. Hatta belki sonuna bile gelemeden kitap, henüz zamanı değilmiş denerek bir kenara bırakılır. O zaman da bir türlü gelmez.

Felsefe kelimesinin geniş kitlelere ne kadar ürkütücü geldiği malum. Ben felsefenin aslında ne kadar yaşadığımız hayatın içinde olduğunu ve bu hayatın anlamını, kendi kimliğimizi sorguladığını, mantığını çözmeye çalıştığını Jostein Gaarder’in Sophie’nin Dünyası’yla anladım. Daha sonra Alain De Botton’un kitapları neredeyse başucu kitaplarım oldu. Şimdi artık Platon’un Devlet’i söz konusu olunca yersiz bir korku sarmıyor içimi.

İşte Murat Gülsoy’un 602. Gece’si de bana kalırsa modern ve post modern edebiyat açısından aynı işlevi görüyor. Ve umarım bu incelemeyi daha bir çokları takip eder.

Danimarka’da olduğum sıralarda bu kitap ve yazarının Taksim’deki Fransız Kültür’de Can Yayınları ve Kalem Ajans ile ortaklaşa düzenlenen bir de güzel etkinliği var ki kaçıracağıma çok üzülüyorum. Ben gidemiyorum ama ne olur siz gidin ve bana anlatın. Ben de oralardan gitmiş gibi olayım.

602. GECE
KENDİNİ FARKEDEN HİKAYE
MURAT GÜLSOY

Kendi içine doğru genişleyen resimler, sonsuzluğa doğru düşme hissi veren hikâyeler, roman kahramanı olduğunun farkında olan meta kurmaca karakterler, kendinin aynası olan metinler.
Murat Gülsoy, modernist ve post modern edebiyatın kökenlerini anlatıyor. Can Yayınları tarafından düzenlenen bu edebiyat buluşması 26 Aralık Cumartesi saat 16:00’da Fransız Kültür’de.

Fransız Kültür Merkezi: İstiklal cad. No: 4 34435 Taksim – İstanbul
Telefon: 0212 393 81 11 / 0212 393 81 11

