> Fotograf dolu bir gönderi olsun istedim. Günlüğümün neşesi yerine gelsin. Kediler bizi çok özlemişler. Evde biz nereye onlar da oraya. Peşimizden ayrılmıyorlar. Hatta oturalım, yatalım diye gözümüzün içine bakıyorlar ki, hemen gelip kucağımıza yerleşebilsinler.

Hamsterların keyfine diyecek yok. Onlar da daha kafesin yanına yaklaşmamla birlikte bir heyecan yapıp koşuşturmaya başlıyorlar. Kedi köpek gibi büyük hayvanların insanları tanımasına bir diyeceğim yok ama hamsterlara gelince oldukça şaşırdım. Böcekler, örümcekler falan ne durumdadır merak ettim. Örümcek besleyen varsa söylesin. Durum nedir? Hamam böceğini de merak ediyorum ama şimdiye kadar hamam böceği besleyen birini hiç duymadım, tanışmadım. Sadece filmlerde gördüm.


Dün Nautilus Carrefour’a alışverişe gittim. Kasadan geçerken çok sıkıştım. Kasiyer, çok şeker bir genç kız, gülerek bu kattaki tuvaletleri yenilediler çok güzel oldu. Kendimizi disco’da gibi hissediyoruz deyince bir koşu daldım içeriye. Gerçekten de süper ve ışıl ışıl olmuş. İlk gözüme çarpan üzerinde diş macunu bulunan tek kullanımlık diş fırçası dağıtım makinesi oldu. Bunu yüzyılın icadı olarak nitelendiriyorum. Keşke her yerde olsa…
Yanımda taşımayı unutur ve her yemekten sonra dişlerimi fırçalayamadığım için huzursuz olurum. Ağzımdan çiklet eksilmez.
Sonra bir de genel kullanım alanın yan tarafından girilen ve makyaj tazelemek isteyenlere özel yuvarlak, aynalı bir
bölüm yapılmış. Bu da akıllıca. El yıkamak isteyenlerle aynaya bakmak isteyenler birbirleriyle itişmeyecekler artık. Bir de lavabonun içi ve kenarı toz far, pudra artıklarıyla renklenmeyecek.

Genel alandaki lavabolarsa görüldüğü gibi gayet temiz ve sade duruyor. Yine ışıl ışıl. Sabunluklar her iki musluğun sağ yanında kaldığından fotografta görünmemiş ama onlarda aynı musluklar gibi “without touch” yani dokunmadan çalışan cinsten. Ameliyata giren cerrahlar gibi eller havada dirsekle musluk açıp kapama derdi kalmadı.

Son fotografsa tuvaletin koridordan görünüşü. Tüm Nautilus severlerin hizmetine açılan bu tuvalet de şu onbeş günlük yokluktan sonra ülkeye ayak basınca dikkatimi çeken değişikliklerden biri.

Not: Günlük bugün çok sıkıcısın. Yüzünü görmek istemiyorum. Ama seni seviyorum.
