>Taksimden bindim Rumeli Hisarına gidiyorum. Aslında çok tereddütlü bir binişti. Otobüs bekliyordum. Bir yandan da trafiğin çok yoğun olduğunu ve iyice geç kalacağımı düşünüyordum. Ama yine de otobüs bekliyordum. Önümde ne taksiler durdu, ne kornalar çalındı. Hiç birine yüz vermedim. He demedim. Sonra, nereden çıktığını anlayamadığım bu taksi önüme kadar geldi, durdu.  Kafasını hafifçe benden tarafa uzatan şöförün gözlerinin içine bakmam yetti. İki saniye sonra kapıyı açmış ve arka koltuğa yerleşmiştim.

Oldukça yıpranmış ve yaşamın yükünü almış görünmesine rağmen benim yaşlarımda duruyordu. Arkadan ve dikiz aynasından gördüğüm kadarıyla sarı, ince telli saçları yer yer dökülmüş, sarışınlara özgü o hafif mat ten renginin samimi ve neşeli havası ortaya yayılmıştı. Bir kaç günlük sakallları yüz ifadesini sertleştirmek yerine bilhakis iyice sevimli bir ifade kazandırmıştı. Belki de toplu oluşundan, etine dolgun kişilerin o kendine has sempatikliğini taşıyordu. Göz rengini şu anda net bir şekilde hatırlayamama rağmen açık mavi olduğuna yemin edesim geliyor.

Hisarüstü, dedim. Beşiktaşa inerek Barbaros’tan çıkmak yolu uzatmak gibi olacaktı. Hisarüstü, dedim. Beşiktaş’a inerek Barbaros’tan çıkmak yolu uzatmak gibi olacaktı. Halaskargazi caddesine girerek Zincirlikuyu’na varmak çok daha akıl karıydı. Ancak Mecidiyeköy son zamanlarda geçilmez olmuştu. Yoğun sıkışıklık daha Şişli Camii’ne varmadan başlıyor, Ali Sami Yen stadının ilerlerine kadar, adını koymak gerekirse Boğaz köprüsü girişine kadar adım adım ilerleyerek bitmek bilmiyordu. Sakin bir yürüyüşle en fazla on beş dakikada kat edilebilecek mesafe bir buçuk saatte bile gidilemiyordu. Dolayısıyla randevuma geç kalmam işten bile değildi. Ancak Beşiktaş’a inmeden aralardan bir yerlerden doğruca Zincirlikuyu’na çıkmanın yolu bulunabilirse bu taksi yolculuğu, işte o zaman mükemmeliyete erişebilirdi.

Bu düşüncelerimi sesli paylaşmış olmalıyım ki, şoför, Nişantaşı’na doğru gider, trafiğe girmeden Maçka’dan Ihlamur, oradan da Sabah Atv binasının hizasına çıkarız, sonra Zincirlikuyu iki saniye şeklinde cevap verdi.

