>

Bir kaç gündür evin etrafında kırlangıçlar bağıra çağıra toplaşıyorlar. Bir de hareketliler ki sormayın. Kıpır kıpır o ağaç senin, bu dam benim, o pervaz senin, bu balkon benim köşe kapmaca oynuyorlar. Neşelerinden yanlarına yaklaşılmıyor. Nasıl da heyecanlılar? Sanırsınız en baba arkadaşlarını askere yolluyorlar. Bizim evin orası da otogar. Her biri bir diğerini yolcu etmeye gelmiş. Düğün dernek, davul zurna. Birbirlerini havaya havaya atıp tutuyorlar. Göğe fırlayınca hızını alamayıp takla atanları bile var. Bazıları o derecede ustalaşmış şaklabanlıkta.

Bir gündür, iki gündür sabrediyorum. Bugün artık yeter dedim bunlara bu kadar tahammül ettiğim. Açtım camı, yarı belime kadar sarktım:

Hee! Hoo! ben kime söylüyorum? Azıcık durun bir dinleyin bakayım. Kimler gidecekse hepsini bir seferde yolcu etseniz olmaz mı?

Hem sonra neden bizim evin önünden kalkıyor bu otobüs. Harem’e gitseniz ya…

Hasanpaşa’da Belediyenin önü de var. Gayet uygun.

Hiç cevap yok. Ayrıca büyük umursamazlık. Yaşlandık ya kuşun kırlangıcın oyuncağı olduk. Şimdi çıkarsam içeriden bir sapan ya da bir çifte bak nasıl kaçacak delik arar münasebetsizler.

Hey! Size söylüyorum. Gidin başka yerde toplaşın. Koskoca Kadıköy’de boş mekan mı kalmadı? Mesela sahil yolu çok uygun ayrılık başlangıçlarına.

Yine cevap yok. Aldırmıyorlar. Tam yoruldular artık diyorum, yola çıkış saati gelene kadar çatının kenarında oturup dinlenirler. Ne mümkün? Otursalar bile çeneleri durmuyor ki. Sonra aksi yönden başka bir kafile daha çıkıp geliyor, onlarla birlikte yine ayaklanıp havalanıyorlar. Ayıp oluyor ama bu kadar neş’e ayrılık zamanı. Biraz da geride kalanları düşünseniz….

Gidecekseniz topunuz birden, bir seferde gidin şerefsizler. Bir daha da geri gelmeyin. Geliyorsunuz da bir şey mi oluyor? Her sene hevesle bekliyoruz kırlangıçlar gelsin diye. Gözlerimiz yollarda kalıyor. Ne faydasını gördük bugüne kadar? Kendi hallerinde yaşanan aşklar, meşkler. Sevişmeler. Yuva kurmacalar. Oh ne ala hayat. Siz yaşayın, biz bakalım. Var mı öylesine bencil olmak. Gidin bir daha da gelmeyin.

