>Bir kaç gündür kendi site ismine sahip blogger’ların görüntülenme sorunu vardı. Gerekli gereksiz her yere yazdım. Cevaplar geldi. Geldi gelmesine ama sıkıysa çık işin içinden. Sonunda olayı çözdüm ama 3 günüm heba oldu gitti. Bir de düşünmem gerekti. Önce söylenenleri körü körüne yapayım dedim. Olmadı. Neden derseniz site isminin alındığı şirkete bağlı olarak her birinin sunduğu kontrol panelleri farklı. Üstüne üstlük paneller İngilizce bana gönderilen talimatlar Türkçe.

Aklım öylesine karışmış ki uzun müddet domain name ya da site ismi yazan yere kendi site ismimin girileceğini anlamadım. Neyse, o konuyu kısaca (bir günde) hallettim. Anladığımda gösterdiğim zeka patlamasına gülmekten gözlerimden yaşlar geldi. Ama ikinci asıl sorun, gerekli değişiklikleri yapacağım kontrol panellerinin mantıklarının firmalara göre birbirlerinden farklı olmasıydı. Şöyle ki; bir tanesinde çoktan seçmeli değerler, oluşturulan tablonun hücreleri içindeyken diğer firmanın kontrol panelinde bu değerler başlı başına birer satır oluşturuyor. Dolayısıyla uygun değerlerin konulacağı hücrelere bir evvelki şirketin örneğinde satırlarda yazan sabit kıstasları girmek gerekiyor. Tabii konuya baştan hakim olsam, record type, cname, host, A değeri, vs gibi şeylerin ne işe yaradığını bilsem dükkan sizin. Çözene kadar tüm günüm gitti. En kötüsü de düşünmem, kafa yormam gerekti. Çok yorucu…

Madem ki ben bu işi çözdüm akşam çıkmaya hazırlanmadan önce bir kahve daha içeyim. Fazlasıyla hak ettim. Bu arada blog’da görüntülenme problemi yaşayanlar, yapılması gerekenleri sular seller gibi öğrendim yardımcı olmaya hazırım.

Çok güldüğüm ve bu aralar tam tamına beni bana anlatan  bir video daha: yazı yazmak (yanlış anlaşılmasın her türlü yazı değil kendimi bitirmeye mecburi hissettiğim hani roman, öykü türünden olanlar yoksa çala kaşık yazmak kadar beni eğlendiren başka bir şey daha yok), ev işi yapmak, yemek pişirmek, çeviri yapmak gibisinden her türlü şeye başlamadan önce yaptığım hazırlıklar.

Siz de “işte ben buyum diyorsanız”, bir ses verin organizasyon oluşturalım. Hazırlanma sürecinin önemini gözler önüne seren sempozyumlar düzenleyelim.

