Etiketler

, ,

Havanın kötü olması bir işe yaradı. Tüm programları iptal edip sinemaya gitmeye karar verdik. Eve en yakın Caddebostan Kültür Merkezi Budak Afm var. Kız kardeş oynayan filmlere baktı. İki kadın Bir erkek, gördük. Black Swan gördük. Kral’ın Speech’i onu da gördük. Geriye kalanlar arasında romantik komediler var, hiç canımız çekmiyor. Türk filmleri var. Üff, hiç birimizin hevesi yok. Bir de onun dışında bilim kurgu, romantik, macera gibi duran Kayıp Ajanlar ve bir bilim kurgu felaket cinsi Los Angeles’ın uzaylılar tarafından istilası gibi bir şey.

Benim için hiç farketmez dedim kızkardeşe, sen seç. Ya ajanlar ya L.A. Saatlerine bakalım diye cevapladı. İkimiz de seçim yapmak konusunda biraz kararsız tipleriz. Aslında ben seçerim ama kibarlık yapıyorum. Tiran’da sinema yok. Biliyorum çok özlüyor. O zaman o seçsin diyorum. Ama o da kibarlık yapıyor. Düşüncesi şu; ikimizin de seveceği bir film olsun. Zira öyle her filme tahammül edemem biliyor. Dolayısıyla saatler bizim yapmamız gereken seçimi yapacak.

Gelin görün ki filmlerden bir tanesi 16:20 diğeri 16:30. Seçim işi yine başa düştü. Konuyu enine boyuna tarttık ve ajanlı, maceralı hareketli bir şey olsun diyerekten The Adjustment Bureau’yu seçtik. İyi ki de seçmişiz.

Film gayet sıradan bir şekilde başladı. Senatör adayı, seçim kampanyası, favori aday Matt Damon seçim gününden bir gün evvel tüm gazetelere kıçıyla manşet oluyor. Mezuniyet balosunda pantolonunu indirmiş. Muzur gazeteci de bunu fotograflayıp basmış. Tabii seçimi kaybediyor. Esas kızla tanışıyor vs… Olağan bir şekilde devam eden film 15. dakikaya geldiğinde 360 derecelik bir dönüş yaparak inanılmaz bir maceraya adım atıyor yanı sıra modern Kafkavari bir havaya bürünüyor. Ve bana kalırsa sonuna kadar da nefes nefese devam ediyor.

İkinci güzellik Mad Men’de reklam ajansının ortağı çapkın Roger Sterling rolündeki John Slattery’nin harika bir oyun çıkarması. Öykü bilim kurgu olduğu kadar komik ve mizah dolu. Gülmekten kırıldık. Gerçi salondaki tek gülenler bizdik diyebilirim.

Filmi çok anlatmak istemiyorum ve muhakkak görülmeli diyorum. Öykü çok sağlam. O kadar sağlam ki özgün senaryo olamaz dedim kendi kendime ve bekledim bakalım bu senaryonun altından hangi kitap çıkacak diye.

Ne çıktı dersiniz? Blade Runner, Total Recall ve Minority Report film senaryolarının best-seller kitaplarından uyarlandığı bir numaralı bilim kurgu yazarı  Philip K. Dick. The Adjustment Team adlı kısa öyküsünden çok başarılı bir uyarlama.

Kaçırılmayacaklardan.

