Etiketler

, ,

Dün bir arkadaşım internette çöpçatanlık yapan sitelerin birinden bahsetti. Hadi ismini de vereyim Match.com. Bu sabah bir bakayım dedim. Ne de akıllı siteler bunlar hemen biliverdi benim Avrupa’da bir yerlerde ikamet ettiğimi otomatik olarak bu adrese yönlendirdi. Hesap açmak gibi bir niyetim olmadığından, hani bedava olsa bir bakayım nasılmış diye meraktan tıklayabilirdim, ana sayfaya şöyle bir göz atmakla yetindim. Merakım aslında “affinity personality test” tabir ettikleri kişilik benzerlik testini yapmakta. Yoksa çöpler çoktan çatıldı.

Bir zamanlar bilumum dergilerdeki, daha sonra internet sitelerindeki her tür testi yapanlardandım. Artık bunalıyorum, sonuçta her biri birbirinin aynı. Ve binlerce, milyonlarca, milyarlarca test türedi. Hatta artık işe alma prosedürlerinde bile test yapıyorlar ya, işte onların bir çoğunu salladığım olmuştur. Yine bir kaç sene öncesinden bahsediyorum. Son iki senedir iş aramayı acil ihtiyaç durumları hariç kesin kez durdurdum. Hem bu testler kimler için biliyor musunuz? Sabit karakterliler için. Cansızlar, ruhsuzlar için. Çoklu kişilikler, karakter dalgalanmaları gösterenlere nafile. Şimdiden belirteyim, her sabah aynı testi yapsam her sabah farklı sonuçlar verir. Kaç kere denedim. Neyse yine de teste, analize inananların ya da bu büyük oyuna dahil olup inanır görünenlerin fazla umudunu kırmayayım.

Yine anlatacağımı unuttum. Diyorum ki bu çöpçatan sitesi paralı. Yani ciddi bir iş. Şakası yok. Testini yapıyorsun, bilgilerini giriyorsun, paranı ödüyorsun önüne aday çıkarıyorlar, randevu tarihi ve saati ayarlıyorlar. Sen de elinde kırmızı bir gülle gidiyorsun. Şaka şaka artık dijital fotoğraflar var ya… Arkadaşım bu sistemin Amerika’da çok yaygın olduğunu söyledi. Avrupa ve bizim ülkemizde ne durumda hiç haberim yok. Belki bizde de vardır bu ciddi çöpçatan sitelerden. Neden olmasın? Şimdi hatırlayamadığım bir kitapta okumuştum, bir zamanlar tüm mahallenin ve civarların bekar kadın ve erkeklerinin fişlerini tutan, bilimsel ve metodik çalışan çöpçatan teyzeler varmış. Hatta doğumdan itibaren takibe girerlermiş, ne diyeyim. Ve gerçekleştirdikleri başarılı evliliklerle de nam salmışlarmış.  Bütün babaanne ve anneanneler bu teyzeleri bilirmiş. Benimkiler bu konuda çok cahilmiş herhalde, bunu da parantez içinde belirteyim. Ya da ömürleri yetmedi zavallılarımın. Çünkü ikisini de orta okul yıllarımda kaybettim.

Bir yandan bakılırsa, bu insan kalabalığında ömür boyu seveceğin ve anlaşacağın birini bulmak çok zor. Önceleri mahalleler dışına taşılmazken şimdi ülke sınırlarının aşıldığını düşünürsek… İleride gezegenler arası evlilikler gerçekten söz konusu olacak galiba. Eyfel kulesiyle evlenen bir kız vardı… İşte onun örneğinde diyorum, farklı varoluş biçimlerine sahip, insan oğlunun canlı, cansız ayrım tanımlamaları içine giren her hangi bir şeyle de evlenilebilinecek, belki de… Ya da evliliğin bir anlamı kalmayacak diyeceğim ama bu akdi çağlardır değiştirmeyi başaramadı insanoğlu, bundan sonra da değiştirebileceğini sanmıyorum. Ha belki kadın erkek sınıflandırmasından vazgeçilirse… Onu bilemem. Parantez içinde nedir bu sınıflandırma tutkusu yahu… Kaos’tan gelip de neden kaos içinde akmaya devam edemiyoruz ki?

Tüm zamanların eş bulma yöntemleri:

1- İşe girmek
2- Okula kaydolmak
3- Tedavi amaçlı hastaneye, kliniğe, vs yatmak
4- Hapse girmek
5- Dernekler, topluluklar
6- Arkadaş toplantıları
7- Çeşitli etkinlikler, hobi grupları
8- Çöpçatan listeleri
9- Seyahatler

Aklıma gelenler bunlar. Daha başka var mı? Eşimi değişik bir yöntemle buldum diyen?  Eh bunların hepsi aslında para ve zaman gerektiren şeyler. Yani bugün en nadir bulunan, turfanda olan, talebi çok arzı pek az olan metalar. Kimde para ve zaman bolluğu var çıksın ortaya? Dolayısıyla match.com ideal bir sistem. Neden olmasın?

Ger gör ki, gönül öyle der mi? Gel gör ki her sabah değişken kişilikte olanların uygun eşleri bulunabilir mi? Gel gör ki birbirine benzer insanlardan iyi eş olur mu?

Hem kendimden hem de etrafımda gözlemlediğim kadarıyla daha çok zıt kutuplar birbirini çekmiş görünüyor. Tamlama, tamamlama ihtiyacı bu. Bunun farkında olup, daha geniş yüzeyi kapsadığının bilincinde çiftler uzun süre dayanıklı mallara giriyor. Eh geriye kalan hızlı tüketim malları da farkındalığı yakalamayıp birbirlerini tüketenler.

