Etiketler

Yazmak için oturduğumda aklımda, Bienal’e devam etmek ya da dün akşam üzeri saatlerinde yaptığım bir analizi açığa dökmek vardı. Nedense, anneannemin dediği gibi, şeytan dürttü ve önce sanal posta kutuma şöyle bir göz atayım dedim.

Bir zamanlar, kariyer, iş, tek iş, iş adresi, tek adres, secret ve daha adını hatırlayamadığım bir sürü iş arama sitesine üye olmuştum. Bugüne kadar doğru dürüst bir şey çıktığını hiç hatırlamıyorum ama hala posta kutumu doldurmakta oldukça kararlılar. Aslında spam’a yönlendirerek bir çoğundan kurtuldum. Kurtulamadığım bir iki tanesi, ki her seferinde bunlar-spamdır işaretlememe rağmen, engelleri bir şekilde aşıp bana ulaşmaya devam ediyor.

Yine onlardan bir tanesi.

Büyük müjde verircesine…

Sayın Kunegond!

Size yeni bir fırsat var…

Ay- sahi mi kız?

Demesem içimde kalır.

Şimdi fırsatın bir satırını aynen alıntılıyorum:

Kendisini çoğunlukla işine ve yöneticisine adayacak ve yöneticisinin uzun yıllar sağ kolu olacak

Gerisi ikna kabiliyeti yüksek, prezantable, seyahate engeli olmayan vs devam edip gidiyor.

Anlayamadığım şey şu: iş aramak, ayaklarına kapanılacak, eli eteği öpülecek TANRI aramakla aynı anlama mı geliyor da ben farkında değilim?

Hadi diyelim kendimi çok yalnız hissediyorum, zavallıyım ve işimden, yöneticimden başka kimsem yok. Gündüzleri başımı sokabilecek pembe pancurlu bir ofis uğruna kendimi kul köle edeceğim.

Bu ütopyaya inanacak kadar naif yöneticiler var mı acaba? Varsa eğer, ki var ki ilan da var, vay haline ülkemizin! Zaten günden güne vay haline bile denemeyecek konuma gidiyoruz İnsan Kaynakları açısından.

İnsanları 6’ya ayırdım:

Cebinde parası olup haddini bilmeyenler

Cebinde parası olmayıp, olup da haddini bilmeyenlere yaltaklık yaparak cebini doldurmayı umanlar

Cebinde parası olup suya sabuna karışmayarak haddini bilmeyenler

Cebinde parası olmayıp, haddini biliyor görünüp, göz göre göre telef olup eriyip gidenler.

Cebinde parası olup yokmuş gibi gösterip haddini bilmeyenler

Cebinde parası olmayıp varmış gibi gösterip yorganının ve/veya komşunun yorganının haddini bilmeyenler.

Kızdım şimdi.

Gerçekten.

Kızdığım için de eğri fotoğraf koydum.

