Etiketler

, , , , , , , , , ,

Bu aralar iki şeye takmış durumdayım. Biri MuBİ, diğeri KiNDle.

MuBİ, bir film izleme sitesi. Özellikle vizyonda oynayan Amerikan filmlerini sevmeyenler ya da sevenler ama yine de farklı, başka bakış açıları arayanlar için bulunmaz nimet. Bundan böyle her sene festival olmasını beklemeye gerek yok. Aslına bakılırsa uzun zaman önce tavsiye edilmişti. Kısmet bu zamanaymış. 7 günlük deneme süresinden sonra ayda 5 liraya 30 adet film seyretme imkanı. Hem de dediğim gibi öyle kolay bulunmayan filmler. Gerçi bunları bulsan ne olur diyecekler çıkacaktır çoğunlukla. Eminim. Kendi adıma konuşayım, farklı bir şeyler görmek çok hoşuma gidiyor. Merak işte… Bir film 30 gün boyunca sitede kalıyor. İstersen bir hafta seyretme sonra bir pazar günü 7’sini bir arada hazm’et. Bu da mümkün.

Bu sabah bir Uruguay filmi seyrettim. 25 Watts. 3 ergenin 24 saati. Ya da dünkü İran Filmi Secret Ballot. Gizli Oy. Seçim günü ülke adalarından birine oy toplamaya gönderilen bir kadın memurun o gününü anlatan komediyle karışık erkek kadın düşünce sistemleri ve toplum kuralları üzerine derin olmasa da yoğunlaşan ve akla gelen soruları ucu açık bırakan bir film.

İkinci takıntım KiNDle tek kelimeyle harika. Nedenine gelince, bundan böyle taşıt içinde midem bulanmadan okuyabiliyorum. Ters otursam da, ayakta dursam da sular seller gibi okuyorum. Demek ki matbaa mürekkebi mide bulandırıyormuş. Kindle ekranı gözlere daha sağlıklı. Cabası: Yükte hafif, içerikte ağır, bir değil bir çok kitap taşıyabilme olasılığı. Bilmediğin kelimeye dokun sözlük çıksın vs… Iphone ve Ipad diyeceksiniz ama denedim midem gene bulanıyordu. Kindle’ın ekranında anti-bulantı teknolojisi olsa gerek. Şaka değil.

Geçen hafta sonu And Dağları yöresinin müziklerini çalarak dünyayı dolaşan bu grupla Şaşkınbakkal Bağdat Caddesi seviyesinde karşılaştık. Bunlarla ilk karşılaşmamız 90-97 yılları arasında Fransa’da olduydu. Çaldıkları flütün sesine hayranım. O zamanlar umursamamış, cd’lerini almamıştım. Sonraları çok pişman oldum tabii. Neyse bu hatamı geçen hafta sonu kapatabildim. Mutluyum.

Hafta başında gelin başlarının tanıtıldığı bir Şovdaydım. Yeniden evlenesim geldi. BU arada Carrie Bradshaw tarzı kısa gelinliklere de bayıldım. Şimdi anladım neden bazı kadınlar neden 3-5-8 kere evleniyor. Bu işi yeniden yapacak olaydım doğrusu etekleri balon gibi olan kısa gelinliklerden birini giymem an meselesi olurdu.

“Kaderimizi belirleyen belki de hatalarımızdır.”

“Mesafe koymaya yakınlaşmak için mi gerek duyarız?” SJP

Yazının başlığı Allin Qampy isimli And Dağları ezgisinden bir nakarat.

