Etiketler

, , , , ,

Picture 746694318

Sabahtan bilgisayarda işim vardı. Bitirdikten sonra hadi bir de şu blog’a bir göz atayım dedim. Baktım yerinde duruyor. Tam kapatıp çıkacağım tepede istatistiklerin olduğu grafik dikkatimi çekti. Kendi seyrinde giden çubukların olmadık bir yerde hormon iğnesi yemişçesine boyu artmış. 1 Nisan ziyaretçi açısından tavan yapmış.  Halbuki yazı falan yok, yaptığım bir şaka da yok. Meraklandım. Detaylar için tıkladım. O gün tam 903 farklı kişi bana oturmaya gelmiş. Ne kadar oturdular bilemiyorum tabii… ama en azından ayakkabıları çıkarıp içeri girmiş, bir kaçı çay kahve içip tuvaletimi bile kullanmış.

Merakım daha da bir alevlendi. En derin detaylara baktıktan sonra google’dan beş aşağı beş yukarı “Apollon tapınağının girişinde kimin hangi ünlü sözü yazar” şeklinde aratılarak haneme giriş yapıldığını fark ettim. Son zamanlarda ne kadar az yazarsam yazayım yine de bu Mart ayında blog dünyasında 6. senemi doldurdum. Nereden baksanız her konuda bir fikir beyan etmişliğim bulunuyor. Haliyle arama motorlarında ilk sıralara yerleşebiliyorum.

Tabii benim yazıda aratılan sorunun cevabı falan yok. O türden şeyler hiç mi hiç ilgimi çekmemiş bir zamanlar. Gel gör ki şimdi merak ettim ve ben de bir arama tarama yaptım. Apollon Tapınağı’nın girişinde ne yazıyor? Girişte yerde iki medusa başı olduğuna eminim de…

Araştırmanın sonuçları geldi. Kapıda kime ait olduğu kesin olarak kanıtanamayan, Sokrates, Thales, Pisagor, Chilon ve Solon arasında pay edilemeyen, KENDİNİ BİL emrinin yunancası yazarmış. Parantez içinde demek eskiden beri insanlar aynı anda aynı şeyleri düşünüp söyleme eğilimine sahipmiş diyesim var.

GNOTHİ SEAUTON (yunancası)

NOSCE TE İPSUM (latincesi)

İyi bir şey tabii kendini bilmek de ya yanlış biliyorsan ne olacak?

O hangi tapınakta yazar?

Not. Fotoğraftaki yazı bu yazı mıdır pek emin değilim ama evet o adı geçen tapınak ziyareti sırasında çekmiştim.

Not 2. Ah şu merak olmasa, hiç yazacağım yoktu.

