Etiketler

, , , , , , , , , , ,

IMG_7732Otoparktan çıkıyordum. Sağa dönmem gerekliydi. Oysa sağdan başka bir araba geldi yolumu tıkadı. Bulunduğum sıraya girmek istiyordu. Onun geldiği yönden giriş yoktu. Geldiği yön zaten sağa dönenlere ayrılmış tek yöndü. İnatla bekledi. Yerinden kıpırdamadı. Sola döneyim bari dedim. Baktım. Sola dönüş dar dönüştü. Tam karşı duvara park etmiş dar dönüşü daha da daraltan beyaz bir araba vardı. Yine de şansımı denemek oradan kurtulmak istedim. Diğeri çekilmek bir kenara dursun kılını kıpırdatmıyordu. Nedense ben kendimi kıpırdatmak zorunda hissettim. Kiki eve dönmüştü. Keyfim yerindeydi. Belki de bu yüzden kibarlık refleksim tuttu. Direksiyonu sola kırdım. Solda bariyer vardı. Oldukça yakın dönüş olacaktı. İki hamlede olacaktı ama olacaktı. Sıkıştığım yerden çıkacaktım. Hareket ettim. İlk hamleyi yaptım, ikinciye hazırlanmak üzere durup geri vitese takacakken arkada bir tutulma hissettim. Tekerleği bariyerin altındaki daha geniş taban kısmına çarptım ve geri tepti diye düşündüm. Hani bazen kaldırıma çıkacaksındır yavaş denersin geri teper ya işte öyle bir şey… Durdum. Etraftan başıma toplandılar. Neden? Anlamadım. Sonra yerinden kıpırdamayıp beni sıkıştırmaya devam eden araba aniden vazgeçti ve hızla önümden geçerek sağa dönüşü boşalttı. Önümden gecerken direksiyondan bana baktığını gördüm. Ben de ona baktım. Gençten bir erkekti. Yüzünün ifadesine bakılırsa bir şeyler aksi gidiyordu. Ve o kaçıyordu. İçimden nereye diye bağırmak geçtiyse de durmayacağı belliydi. O arada etrafımda giderek büyüyen bir kalabalık fark ettim. İnsanlar bana doğru geliyorlardı. Araba çalışıyordu. Geri vitese takıp sonra açılan yoldan olması gerektiği gibi sağa dönüp gidebilirdim. Çok şüphelendim. İndim. Ne yaptın abla ya, dediler. Bilmem dedim. Ne yaptım? Çok korktuk o ne gürültüydü ya, dediler. Yine bilmem dedim. Ben bir şey duymadım, hissetmedim. Sonra istepnen var mı diye sordular. İşte o zaman lastiklere doğru bakmak aklıma geldi. Arka lastik patlamak bir kenara dursun yarılmış, sıvı misali yere yayılmıştı. Şaşkın bakakaldım. Sonra açıkladılar, bariyerin tabanındaki demir dışa doğru fırlamış, ve yakın dönüş yapmak isterken o demire giren bir tek ben değilmişim. Hava alanı görevlilerine haber verilmiş ama gelip düzelten olmamış. O dışa açılan demir parçası benim lastiğe girince bomba sesi çıkarmış. Yemin billah duymadım. Kalabalık ona toplanmış.

Kıssadan hisse: Hiç  bir kibarlık cezasız kalmaz.

