Etiketler

, ,

1-DSCN2445.JPG

Ezelden beri inatçı olduğumu söylerlerdi, inanmazdım. Yok inadım, derdim. İnatçı olsam tuttuğumu koprarır, şu anda başka yerlerde, başka şeyler yapıyor olurdum.

Bugün şuraya şu yazıyı yazarken artık böyle demiyor, böyle düşünmüyorum. Neden? Sabahtan beri yazmak ve yazmamak arasında gidip geliyorum. Yazmak için bir sebep bulamadığımdan, buna karşın yazmamak için tonlarca bahanem olduğundan. On beş dakika içinde çıkmam lazımken oturup sadece yeni yılda dijital günlüğüme her gün yazacağım dediğim için bu işi yapıyorum.

Oradan da aklıma şu geldi, kilo, sağlık ve beslenme konularına da inatla takmış olmasaydım, bugün 22 kiloyu vermiş olmazdım. Evet ABD dönüşü 2 kg daha arttı, verdiklerim. Yavaş yavaş eski benliğime kavuşmak üzereyim. Bu günlük eski benliğimi bilmez. Ya da tam olarak bilmez diyelim. 2008 yılında başladığımda yarı yarıyaydı. Ama son senelerde tamamıyla değişmiştim. Tam olarak yirmili yıllara dönebilir miyim sanmıyorum, ama bakış açısı, iç kıpırtısı anlamında bir şeyler yakalabileceğimi hissediyorum.

Neyse kıssadan hisse eğer bir konu üzerinde inat etmiyorsam, o konuyu yeniden düşünmem gerektiğini anladım. Belki de gerçekte istemediğim bir şeydi. Bu konuda yalnız biraz dikkatli olmam gerekiyordu. İstenmeyen şeyler eğer çoğunluktaysa, mesela hayatta her şey ters gidiyor diyorsam eğer, bu dikkat isteyen bir konu. Biliyorum artık. Çünkü çözüm farklı, 35’li yaşlardan sonra ters gidenleri düzeltmeye çabaladığım bir eşik var, o eşiği ne zaman, nasıl geçtim bilmiyorum, tam net zamanını söyleyemem ama kilolar da aynı anda üst üste birikmeye, sağlık elden gitmeye başladı. Ve bu yükselen eğilimde ilerledikçe ters giden hayatı düzeltme çabalarına daha da fazla giriştim. Gerisi çorap söküğü gibi gitti.

2015 senesi bana aslında akıntıya karşı kürek çektiğimi çok net bir şekilde bildirdi. Şu anda artık çözüm kendimi ters tarafa çevirmek, ters gidenleri sırtıma alıp başka yönlere dönmek. İşte o yüzdendir ki geçen sene, madem bu şekilde her şey ters gidiyor ben de bugüne kadar yaptıklarımın tam tersini yaparım dedim. Ve ilk iş beslenmeye el attım. Vegan olup, glütensiz beslenme fikri de buradan doğdu işte.

Yukarıdaki bugün şiştiğimin resmidir.

