Etiketler

, , , , ,

15 + 1 kupa kahveden sonra Qune-mix

15 + 1 kupa kahveden sonra Qune-mix

Saçma sapan yazmaya devam edeyim dedim, bu sabah oldukça keyifli uyandım. Saat altı demeden gözümü açtım, eski günlerdeki gibi. Erindim, gerindim, azıcık kedileri sevdim, baktım olmayacak kalktım. Yüzümü yıkadım… Şaka yaptım, böyle an be an günlük yazmaya devam etmeyeceğim. Bari kayda değer şeyleri sıralayayım:

1- Labada, ekşimik ya da kuzu kulağı tabir edilen pazıya benzer ama daha uzun, sapları sert yeni bir bitkiyle tanıştım. Dolması dolmaların en güzeli oldu, lahananınkinden bile güzel, yazmaya başlamasam deminden beri bir Whatsapp bir labada tenceresi şeklinde gidip geliyordum. Baktım bitecek tencerenin dibi görünmeye başladı iyisi mi Qune sen otur blog yaz dedim, yoksa tekrardan akşam yemeği hazırlamak gerekecek.

2- Saçlarımı kına ile boyadım. Uzun kararsızlıklar sonrası cesaret gösterdim ve yaptım. Saç boyalarından kurtulmak ama beyazlarımla gezmek istemiyordum. İlk kına denemem orta okuldayken falan olmuştu, sonucun ne olduğunu hiç hatırlayamadım, hatırlayabilsem belki olacaklara engel olabilirdim. Biraz limon koydum, asitli ortamda renk pigmentleri ortaya çıksın diye, sonra biraz filtre kahve, çay dediler ı-ıh yaptım, kahvenin üzerine gül koklar mıyım, kınada bile olmaz, gerisi su. Sonuç biraz turumcumsu bir şey oldu, beyazların olduğu dip kısımlar oldukça parlak havuç rengi. Şimdilik idare eder belki ama boyalı kısımlar aşağı inip  dipten çıkacak doğal beyazlıkta saçlarımının oranı arttıkça Pippi Uzun Çorap olmak kaçınılmaz olacak. Üç hafta sonra yeniden hazırlarken bitkisel mavi boya elde etmek üzere kahve ve limondan gayrı kaynamış kırmızı lahana suyu eklemeyi planladım. Geçen gün Facebook’ta nisan yumurtalarının boyanmasıyla ilgili paşlaşılan bir videoda gördüm idi. Yumurtalar masmavi oldular idi. Renk bir kenara, gerçi kendime ait küllü koyu kumral saçlarla ela gözlerim yeşil yeşil duruyordu, şimdi bu havuç rengiyle koyu sarı kedi gözüne döndüler, cildim daha bu sabah beyazdı, şimdi cilası gitmiş parke rengi oldu, açıkcası oldukça güzelleştim. Fakat elimi saçlarıma attığımda avucumu öyle bir dolduruyorlar ki çok yakında cumhuriyet sucuk kalınlığında iki örgü yapıp gezerim. Bir müddet aynaya bakmayacağım galiba ve yarından tezi yok gidip koyu siyah camlı gözlük edinmeliyim. Günün en büyük olayı bu.

3- Sabahtan 15 kupalık kahve yapmıştım, hepsini içtim. Kınadan artanı da içtim. Şu saatte hala çakı gibiyim. Dans ayakkabılarımı giydim gelip beni baloya götürmesi için C.İ.’yi bekliyorum, başka türlü yarın sabahı zor ederim. Dizi ya da film seyredemiyorum, kitap okuyamıyorum, bu yazıyı da gidip gelip yazdım, damarlarımda, al ve akyuvarlara arkadaş bir de kafeyuvarlar peydah oldu, o kadar fazla kafein akıyor ki bir yerde beş dakikadan fazla oturmak zul oldu. Halbuki uzun zamandır tembel hayvan modunda yaşıyor, oturan boğa lakabını gururla taşıyordum.

Bugünün ana başlıkları bu kadar, gerisinde evde temizlik vardı, biraz içim daraldı. Kına davasına dışarı çıkamadım. Çamaşır falan yıkandı, asıldı, ütüler kuru temizlemeye gidiyor ama onları da götürmeye her zaman heves etmiyorum, bugün de etmedim.

15 + 1 kupa kahveden sonra Qune-mix originals!

15 + 1 kupa kahveden sonra Qune-mix originals!

