Etiketler

, , , , , ,

sokak-lambasi

Sıradan bir insanım ne olsa. Bir kişi. Bilir kişi.

Neyi bilir kişi?

Hayatı. Başka neyi olacak. 47 yıllık bir deneyim sürüklüyorum arkamda.

Bazen tüm bu bilgilerin altında yıkık hissediyorum kendimi. Çökmüş bir bina. İlk yelde çatısı uçup gitmiş. Yan duvarlarını sel sürüklenmiş. Temel sağlam.

Yeniden güneşin doğmasını bekliyorum.

Önce kurusun her yer. Sonra başlasın yeniden inşaat dönemi. Yıkıp geçti şu yel ile sel. Ayakta kalmış olmak kalıbın sağlam döküldüğünü gösterir.

Sağlam kalıba sahibim ben.

Hava iyice aydınlanıyor.

Sokak lambası yaşam derdinde.

Biraz sonra başına geleceklerden habersiz gururla parlamaya, gözümü almaya devam ediyor.

Kibrinle beni sindiremezsin. Yaşam süren çok kısaldı. Henüz bilmiyorsun. Geleceğin kahiniyim ben. Hem sönmesen bile fark edeceğin gibi giderek daha az ihtiyaç var senin parlaklığına. İnsanoğlu görüyor artık sen olmasan da.

Güneş geri geldi. Geri geldi.

Bir müddet sonra unutulacaksın.

Servis bekleyen çocukların yaslandığı ne idüğü belirsiz tahta kütüklerden farkın kalmayacak. Sorsalar söyleyemeyecek çocuk, dayandığı altına köpeklerin işediği bir elektrik direği miydi yoksa otobüs durağı mı? Belki de bir reklam panosu direği diyecek.

Sevgili sokak lambası.

Saltanatın işte buraya kadar. Yeniden doğmak için tam 12 saat beklemelisin.

Güneşi hiç batmamaya bir ikna edebilsem işte o zaman sen gününü göreceksin. O günler de gelecek, belki. Dünyanın dönüşünü durduracağım. Bir yüz karanlıklar altında kalırken diğer yüz hiç bitmeyen aydınlıklara kavuşacak.

Haksızlık bu diyenlere cevabım hazır.

Söyleyin bana yer yüzünde haklı dağılım var mı?

Hangisi?

Doğa bile kayırırken topraklarını, bazılarına özen gösterip kuruturken diğerlerini insan oğlu neden kayırmasın sevdiklerini?

Bunca teknoloji neden?

Bir gün göreceksin ki dünya dönmeyecek. Bir grup insanın aydınlığa kavuşması için diğerlerinin karanlıkta kalması gerekir.

Peki, bunlar kim olacak? Kim neye nasıl karar verecek?

Boşuna uğraşma aydın olmaya, başka birileri mutlaka senden daha aydın olacak.

Underground.

